Chiang Mai & Festival

24 november 2018 - Chiang Mai, Thailand

Wauw! Chiang Mai is werkelijk prachtig tijdens het festival! De hele stad is versierd met lampjes, kleurtjes en er hangt een super gezellige sfeer. Het nadeel hiervan is dat het superdruk is. Het geeft je een soort van zomerfeesten gevoel. Wat zijn we even blij dat we 4 dagen op dezelfde plek blijven.. We hebben weer een tour geboekt en dat zijn de leuke dagen. Je ziet veel op een dag, alles wordt voor je geregeld en je brengt de dag door met leuke nieuwe mensen. Tijdens deze tour heeft Chiang Mai ons echt positief verrast. Een stuk buiten de stad ontsnap je uit de drukte en kom je terecht in prachtige omgevingen.

We zijn als eerst gaan bambooraften, ik had het wilder verwacht maar het was een gave ervaring! De mannen deden het werk en de meiden konden lekker genieten, toch heb ik t ook even gedaan en ik had me duidelijk vergist in hoe zwaar het is maar het was leuk om te doen!

Een waterval bezoeken..ik dacht nahh we zijn al bij Erawan geweest, dus dit zal wel tegenvallen, maar dat was niet zo. We zijn hier onderdoor gelopen waardoor je de waterval van de andere kant ziet, gaaf! Foto’s volgen nog..

Olifanten, je komt er niet omheen in Thailand. Het is moeilijk te kiezen wel kamp goed of slecht is, want volgens mij geven ze de toeristen wat ze willen horen. Daar waren ze dan, 4 olifanten die gewoon op je af komen lopen, in t begin natuurlijk een beetje eng haha. We hebben ze gevoerd en later samen naar de rivier geweest, dit was een prachtige ervaring! Toch vind ik het allemaal wel heel zielig wat er met ze gebeurt.

Het laatste onderdeel: de Grand Canyon, bij dit soort dingen moet ik altijd aan Coby denken haha! Helaas stond de zon niet goed voor mooie foto’s.. Iedereen sprong van een klif af en ik heb hoogtevrees dus zou t nooit doen. Maar toen dacht ik laat ik eens gek doen. So I did. Geweldige ervaring!! Hier eindigde onze leuke dag ook.

’s Avonds gingen we naar de stad om de lampionnen te zien, dit is waar ik zolang op gewacht heb. GEWELDIG! Op het moment dat je daar staat is het alsof de tijd even stil staat en je gewoon geniet. Daarna pak je natuurlijk je camera 😂 helaas is het niet zo mooi op beeld te krijgen als dat het werkelijk is.

Vrijdag hebben we lekker rustig aan gedaan, uitgeslapen en ‘s middags naar een olifantenkamp geweest, omdat we goeie verhalen hoorden over dit kamp. Het was een gezellige dag met een grote groep. Foto’s volgen. ‘S avonds lekker door de stad gewandeld en genoten van de optocht, streetfood, vuurwerk en lampionnen.

Zaterdag stonden we vroeg op, om half 5 ging de wekker. We wouden de zonsopgang zien vanaf een berg. Eenmaal aangekomen moesten we 350 trappen omhoog. Dit was supermooi om mee te maken en het was een geweldig uitzicht over Chiang Mai!

Nu zitten we in de bus naar Chiang Rai waar we maandag naar Phuket vliegen, lekker genieten van het strand. Gelukkig hebben we geleerd van op tijd bustickets kopen en zitten we voorin.

1. Coby:
    25 november 2018
    Haha leuk! Ben ik er een klein beetje bij geweest. Gave reis hoor!